Van elkaar leren
Er bestaan veel goede ideeën en oplossingen voor allerlei complexe sociale vraagstukken. Hoe pas je een innovatief idee toe in jouw organisatie? Kijk af bij anderen. Je hoeft niet opnieuw het wiel uit te vinden. Maak gebruik van de kennis en ervaring van andere gemeenten en organisaties. Hoe zorgen anderen bijvoorbeeld voor een klantgedreven dienstverlening, die ook tijd bespaart en meetbaar is? Hoe zorgen anderen dat hun collega's ook mee willen innoveren?
Coaching uitvoering programma laaggeletterdheid
Je bent er in geslaagd om een regionaal programma taal af te spreken. Met dit programma zet je basisvaardigheden op de kaart. Je wilt met dit project de verhalen brengen van mensen die minder goed meekomen door lage basisvaardigheden. En daadwerkelijk basisvaardigheden een plek weten te geven in de ontwikkeling van mensen.
Door mijn begeleiding:
- Ga je indruk maken met jouw projectresultaten
- Weet je goed de meerwaarde van de samenwerking te laten zien
- Bouw je een krachtig netwerk op
- Verbind je interne collega’s aan je project
- En… ontdek je wat werkt om de doelgroep met lage basisvaardigheden te bereiken
Inspiratieworkshops
Het afgelopen jaar organiseerde ik workshops voor verschillende organisaties.
- Een klantreisworkshop voor een sociale dienst en team schuldhulpverlening.
- Een teambuildingssessie voor medewerkers van een taalhuis en welzijnsorganisatie.
- Een netwerkbijeenkomst met 150 vertegenwoordigers uit het maatschappelijk middelveld.
Wil je ook geïnspireerd worden en beleid door de ogen van de klant ervaren? Werk je samen met andere organisaties om klanten beter te bereiken? Zoals laaggeletterden, dak- en thuislozen, mensen met een beperking?
Ik wilde je teruggeven dat ik het heel prettig samenwerken vond. Je hebt goed geluisterd naar de beide organisaties en de werkvormen die je gebruikte pasten goed bij de opdracht die we als organisaties hebben. Was een verassing om mijn eigen kaart weer terug te krijgen! Ik zou anderen zeker aanraden om met jou in zee te gaan.